Navštívená místa Dominikánská republika 2016 - Andyho Cestopisy

Navštívená místa

Punta Cana
pláž Bávaro

Tak to je ona! Pláž Bávaro je podle UNESCO nejkrásnější pláž na světe. Je nedaleko městečka Punta Cana, kde je letiště, ktéré využívají evropské linky.

Pláž Bavaro, která je cca 1,5 km dlouhá. Je obklopená palmami, bílý pískem a azurovým oceánem – opravdu nádhera. Jsou zde bary a nabídka různých vodních aktivit, volejbal, je tu spoustu lehátek, na které jsme si překvapivě mohli zadarmo lehnout a ještě nám přistavili stoleček. To abyste si mohli objednat pití. My si nic neobjednali a i tak se na nás dál usmívali.

U pláže Bavaro jsme strávili pouze 2 noci, většinou jen procházkou po pláži a spaním, snažící se adaptovat na -5 hodinový posun v čase. Bary u moře nejsou úplně nejlevnější, přeci jen jde o velmi turistické místo. Na začátek pro spálení naší bledé kůže hezky do červena, to tu stačilo.

Las Terrenas
polostrov Samaná

3 noci v Las Terrenas byli možná málo. První dojem byl, ale že je to příliš a že 1 hodina s policejní eskortou by asi úplně stačila. Bydleli jsem v centru vesnice, kde na bělocha narazíte tak často, jako v Olomouci na černocha. Neustále nás lidé pozorovali, občas něco zahulákali, ale většinou to bylo něco ve smyslu: “Ježíš, ty si ale vysokej!” a smáli se u toho. Nicméně všudeobklopující bída, špína, muži s mačetami, brokovnicemi nebo puškami u pasu, neustálý dopravní ruch motorek, neustálý pouliční randál, to vše tvořilo dojem hrůzy a strachu. Nebyli jsme na to připravení. Hlavně proto, že naše představa o Dominikánské republice byla složená pouze z vygooglených obrázků nádherné přírody a pláží…

V plánu jsme zde měli návštívit vodopád Limon a vydat se na výlet za velrybami z rybářské vesničky Samana. Bohužel nám nevycházel čas. Po příjezdu do vesnice Las Terrenas už bylo pozdní odpoledne a dlouho nám trvalo najít naše ubytování. Pak jsme si jen prošli se staženými půlkami vesnici a celý vystrašení se vydali spát. Druhý den jsme strávili na pláži, která byla hned na konci vesnice. Což byl úplně jiný svět, pláž čistá, bary turistické, budovy u moře byli především hotely na úrovni. Zdejších zde bylo pomálu. To nás trochu uklidnilo, zařídili jsme si výlet na vodopád u jedné ze zdejších tour agentur (francouzká paní), která to měla nejlevnější (30 dolarů) nám vysvětlila co máme dělat, nechala si zaplatit a hotovo. Výlet určitě můžeme doporučit, stálo to za to. Výlet za velrybama byl cenově mnohem výše, kolem 80 dolarů a víc. Levnější by to určitě bylo přímo ze zmíněné rybářské vesnice, ale už jsme na to nenašli čas.

V Las Terrenas je spoustu pouličních krámků, je možné najít bankomaty i krámky, kde lze vyměnit dolary za Dominikánské pesos. Je zde i jeden velký supermarket, kde najdete vše potřebné, včetně rozsáhlé nabídky dominikánského rumu. Jídlo z pouličních stánků jsme nezkoušeli, ani jedno nevypadalo bezpečně ani lákavě. V restauracích a barech na pláži většinou mluvili anglicky, pokud jste si vybrali menší bary zdejších, tam většinou obsluhujou starší dámy, které angličtinu moc nezvládají, ale zase se o to více usmívají. Pozor na ceny. Na jídelním lístku mají většinou ceny bez příplatků (daň vládě + daň, že jsou u pláže apod.) Někdy to může být až 30 % navíc k původní ceně.

Santo Domingo

Hlavní město Dominikánské republiky.

Zde jsme strávili 5 nocí a bylo to příliš. Samotné Santo Domingo toho nemá moc co nabídnout. Nemá žádné pláže a nejbližší, kterou Vám všichni budou doporučovat je playa Boca Chica. Která je velmi turistická, plná barů, ale moc hezká.

Santo Domingo je sice u oceánu, ale všechny plážičky jsou většinou plné odpadků. Někdy až tak, že místo písku je pláž pokryta jenom odpadky, což vás prostě vyděsí. Nejzajimavější část v Santo Domingu je historická část města s jednou dlouho boulevard ulicí plnou krámků a pouličních prodavačů.

Hodinu pěšky se dostanete k památníku Kryštofa Kolumbuse (španělsky je jeho jméno Cristobal Colon). Tam jsme dorazili a ihned nás odchytl policista, že vidí že se blížíme pěšky a že určitě jdeme z historickýho centra (kde mají základnu všichni turista), že ať už to nikdy neděláme chodit pěšky. Pak nám oznámil, že památník je zrovna kvůli údržbě zavřený. Tak jsme si ho vyfotili aspoň z venčí. Při odchodu nás policista opět zastavil a jestli už odcházíme, kýveme že ano. Tak řekl, že nám ihned zajistí taxi. Zmizel asi na 5 minut, mezitím si k nám stoupla jiná policistka a zdvořile si s námi povídala jak se nám tu líbí. Po chvilce přijíždí vůz, z něho vystupuje policista, že taxi je připraveno. Řekl nám, že bude stát 200 DP. Po vstupu do taxíků si to ověřuji u řidiče a frčíme zpátky do historického centra. Kdyby bylo památník otevřený, určitě by to byl zážitek do něj vstoupit. Je to skutečně velká budova a prý skrývá ostatky samotného Kolumubuse.

Další den jsme vyrazili do Botanické zahrady (Jardin Botanico – čte se Chardyn Botaniko). Spoustu palem, spoustu rostlin a přenádherná japonská zahrada. Vstupné pro turisty samozřejmě vice jak dvojnásobné, cca 120 DP na osobu, včetně projížďky vláčkem a průvodcem. Verze bez vláčku a průvodce zřejmě neexistuje. Botanická zahrada stojí za návštěvu asi jen proto, že nic moc jiného v Santo Domingo k vidění není. Nedaleko je ZOO, tam jsme šli opět pěšky, cca 4-5 km. Čím blíž jsme byli ZOO, tím víc se nám opět svírali půlky. ZOO je obklopeno nebezpečně vypadající čtvrtí, něco jako favela v Rio de Janeiro. Tam už se nám svíralo hrdlo, že na po nás někdo skočí s mačetou.